www.salongduojag.se

0470-25840

Traditionella frisörtjänster

Vanliga frågor och svar

Här får du svar på några av våra vanligaste frågor gällande vår salong och våra traditionella frisörtjänster.

Får vem som helst besöka er eller enbart de som jobbar/ ligger inne på sjukhuset?  

Hos oss är alla välkomna!                                                    Salongen har ingen koppling till sjukhuset mer än placeringen.

Det är väldigt lättillgängligt för personal, inneliggande och besökande till sjukhuset att komma till oss.                      Samtidigt ligger salongen också väldigt centralt vilket gör att vi har väldigt många besökare utifrån också.  

Unikt med salongen är att vi även jobbar med peruker.

Har ni drop in eller enbart tidsbeställning?  

Ja, vi erbjuder drop in i mån av tid.                                            Perfekt om du har något annat ärende i närheten!

Ofta kan vi hitta någon lucka under dagen så kom gärna in och fråga oss! 

Jag sitter i rullstol, kan jag få håret tvättat hos er? Kan jag bli klippt i rullstolen?

Ja, du kan få håret tvättat hos oss när du sitter i rullstol.            Vi har en portabel shamponering som inte är beroende av våra fasta shamponeringsstolar. 

Vi kan klippa dig när du sitter i rullstolen, vi flyttar bara undan våra vanliga arbetsstolar. 

Kommer ni upp till olika avdelningar och klipper där? 

Nej, det gör vi inte. Vi har alla våra verktyg och hjälpmedel på salongen så därav vill vi helst inte lämna salongen. 

Undantag görs dock ibland vid perukprovning.

Vad kostar era behandlingar?

Det är såklart väldigt beroende på vad du vill göra. Vi baserar därför våra priser på tidsåtgång och materialkostnad. 

För mer information så hittar du mer om våra priser HÄR

Säljer ni presentkort? 

Ja, vi säljer dels fysiska presentkort i butiken, men också via boka direkt! 

För att köpa presentkort via bokadirekt kan du trycka HÄR

Jag har glömt mitt lösenord till onlinebokningen, vad gör jag? 

Har du glömt ditt lösenord kan du begära nytt lösenord HÄR

Har du glömt vilken mailadress du använde så kan du alltid höra av dig till oss så försöker vi hjälpa dig!

Hur länge får jag boka av min tid? 

Avbokning via telefon görs senast 2h innan bokad tid eller via vår onlinebokning senast 24h innan din bokade tid. 

Uteblivet besök debiteras med 75% av behandlingspriset.

Varför? Uteblivet besök innebär inkomstbortfall för vår del. Hör man inte av sig i tid så är det svårt att få in en ny kund på samma tid. Det är alltså inte personligt utan handlar om att stolen blir tom och vi blir utan lön. 

Vad använder ni för färg och vilka produkter kan man köpa hos er? 

Vi använder färg från Lóreál proffessionel och det är även vår huvudleverantör av shampoo, balsam, inpackningar och stylingprodukter.                                                                                De har ett brett utbud med både färg och produkter ut till kund och vi har större delen av deras sortiment.

Utöver det har vi även utvalda produkter från Lánza, Wella, SebMan, Nioxin, WeDo, Olaplex.

Till våra peruker har vi andra skötselprodukter. 

Vad gör jag om jag inte blir nöjd? 

Vi gör vårt yttersta för att du ska bli nöjd, men känns något fel vill vi självklart att du hör av dig!

Är du missnöjd så är du välkommen tillbaka inom 2 veckor så gör vi vårt bästa för att hjälpa dig igen. Har det gått mer än 2 veckor har håret börjat växa ut och det kan då bli svårt att justera. 

Kontakta oss så försöker vi hitta en lösning som passar! 

Mailadress: info@salongduojag.se Telefon: 0470-25840

Har du fler frågor?

Kontakta oss!